måndag 22 september 2008

Kålpudding och heterofil

Ibland händer det så många bra saker att man kan skriva hur många inlägg som helst på en dag. Tur jag tränat upp min behärskning så bra. Har ni märkt det?

Dock är det så att när jag nu sitter på min kammare och summerar dagen (låter bra, eller hur?) så är det främst en sak som överglänser övriga och det är något vi säkert nästan alla älskar men får ta del av lite för sällan. Jag pratar såklart om JOSEFINS KÅLPUDDING. Och då måste man ju bara skriva lite om den.

Josses mamma var nog den som öppnade mina ögon, en dag måste jag ge henne all cred. Visst hade jag ätit köttkålpudding som liten och så men... Kristinas kålpudding kommer gå till historien. Josse förvaltade emellertid sitt arv på utomordentligt vis och då och då yttras det i omistliga middagar ute på KG. Kålpudding med kokt potatis, lingon och brunsås. Fy fan det är så sjukt jävla gott. Om jag bara kunde skulle jag fyllt hela bloggen med bilder på kålpudding. Kålpudding, kålpudding, kålpudding, kålpudding. Bara smaka på ordet. I alla framtidsvisioner jag kan frambringa har kålpudding en framträdande roll. Det är något med vitkål och sirap och soja... Åh, jag har världens bästa klump i magen just nu. Kålpudding kålpudding kålpudding. Tillräckligt att bygga en sekt kring.

Det andra fina var tanken på det vi kan göra nästa vecka. Nämligen gå på föreställningen Heterofil på Teater Weimar. Biljetter för 100 pix beställer man på Kulturcentralen och det finns biljetter till bl.a. den 2:a oktober, vad sägs om det? Efter ett seminarium med samma tema under ESF är jag övertygad om att det är sevärt. Lite respons i kommentarerna vore fint så bokar vi sen?

Hej hopp, saknar kamera av fler anledningar än kålpudding. Lördagens jättedemo hade ju t.ex. gjort sig på foto. Tur då att man i alla fall finns med på TV 4-nyheterna.

/Eder Lisa

ps. Jag har börjat skriva med stor bokstav efter punkt!

10 kommentarer:

Anonym sa...

jag skäms över rubriken. den tillhör ngn slags humoristisk stilistik jag verkligen inte gillar att jag använder mig av alldeles för ofta. tänk bort tänk bort

JOANNA sa...

Det låter som en bra teater, jag vill gärna gå!

Anonym sa...

jag går nästan när som på teater.

Du skriver inte med stod bokstav i don kommentar.

din rubrik kan ses som information om vad du skriver om istället för humoristisk stilistik. Jag mest funderar på om du fick oss att tänka bort den med din uppmaning att göra det:)<--- Smiley

Anonym sa...

du har så rätt så andreas

teater den 2:a då?

Anonym sa...

kl 19.30 börjar den, håller på ca en timme, ligger på st gertrudsgatan 4b, precis bredvid panora.

Anonym sa...

jag är också på

Anonym sa...

okej jag tänkte boka innan jag åker bort på fredag så ni osm funderar får bestämma er innan dess! kram

Anonym sa...

mia ska också med

sarathyra sa...

ja vill också med. fast jag kan inte den 2a. vi ska ha dj-kurs på smålands då.
typiskt ju!

happy sally sa...

får man annhålla om receptet på denna fantastiska husman? låter som en dröm, har inte ätit kålpudding på flera år och det är ju så våldsamt gott! soja- quorn eller vegfärs?