tisdag 23 september 2008

Tendinit

Jag tror jag har fått tendinit vilket så klart helt fuckat upp mitt morgonjumpande vilket i sin tur helt fuckat upp mitt fortsatta dagsprogram, vilket så klart ..... ond kedja...

Nu har jag försökt läsa på hur jag ska självbehandla denna tendinit. För er som inte vet handlar tendinit om inflammation i en sena, min sena är den som sitter vid hälen, hälsenan. Två olika förslag på behandling har jag hittat och de förvirrar mig. Den ena rekomenderar vila i största mån i ganska lång tid, typ 3 månader. Den andra säger att man ska göra stå på tå gå sakta ner till under tånivå med hälen övningen, träna så här 2 ggr om dan i typ 3 månader. i mina ögon råder det en viss diskrepans mellan de två förslagen därför tänkte undra om det är nån som vet bättre än nätet?

order order

2 kommentarer:

Anonym sa...

man får väl välja vad som verkar roligast. men VAD är roligt i tre månader?? förutom kaffe och öl då.

happy sally sa...

hur går det med den här sjukan andreas? vilken strategi har du valt? shit alltså vilken knasig åkomma. hoppas den bringar dig roliga piller i olika färger och hejdlöst med choklad och korsordstidningar, så att det inte var helt i onödan menar jag. kram och krya på tenidit tentidi tenentiditen