tisdag 30 september 2008

Resultat:


Så nu vet jag, hur man bäst får upp sin cykel ur kanalen. Som andra storfiskare säket vet så erfordras främst två saker: Rätt utrustning och TÅLAMOD. Just när det gäller att fiska silvriga lättmetallcyklar från ca 2 meters djup i äckelkanalen vid malmö central så satsade jag på 1. Blått syntetrep (flyter) och 2. Järntång, ca 25 cm lång. Den senare hade både tyngden som krävdes och utstickande delar som kunde agera krok. Lyckosamt, helt klart. Därmed inte sagt att det gick snabbt och lätt. Jag vet inte hur många gånger jag fick kasta ut kroken bara för att dra upp den utan napp. Dessutom var inte leken över när cykeln väl satt på kroken. Har man fångat gammelgäddan krävs lite mer ansträngning än så. I vissa fall en håv, i mitt fall en jävla massa idiotslitande för att slutligen nöjt få betrakta min erövring ståendes på rätt köl, på platt och fast underlag igen.


Med slem och klet i alla håligheter. Och jag var väl inte torr och ren direkt.


Men det är väl som en viss vän sa; Sådant är straffet om man äger en fräsig silvrig lättmetallcykel.

7 kommentarer:

Lisa sa...

den är väldigt fastlåst just nu

Anonym sa...

men det vara alltså ingen som hade snott cykeln utan den hade bara blivit dumpad i kanalen? eller hur kunde du annars veta vart den låg? grattis till fångsten i vart fall.

Anonym sa...

nä alltså jag tänkte att jag kunde leta lite efter dne och sne kollade jag i vattnet och så såg jag ngt som glänste långt därnere och det kunde ju vara min? och det var det

sarathyra sa...

guuuuud vad duktig du är Lizzie!
jag är stolt som tuppen

JOANNA sa...

ÅH! JAG SER VÄLDIGT MYCKET FRAM EMOT ATT GÅ PÅ TEATER! HURRA HURRA HURRA!

Anonym sa...

En trevlig historia detta cykelöde. Vem är vännen, med tanke på ordet fräsig chansar jag på tove.

Anonym sa...

jag fick erkänna för andreas nyss på telefon att jag förvanskat citatet. väldigt omoraliskt av mig, men eftersom det viktigaste ändock var att få fram poängen så låter jag det vara kvar. det var alltså jag som valde ordet fräsig. i sin ursprungliga form hette det."att få sin cykel ikastad i vattnet är nog straffet för att din cykel är så lätt!" och det var martin som var upphovsmannen.

förlåt
förlåt

skämmes lisa!

jag skäms