onsdag 29 oktober 2008

Kedjebrev

Jag har fått ett kedjebrev. Första gången på många år, ett sånt där som lovar guld och gröna skogar, ni vet, fast inte 144 kexchoklad eller 256 tuggummin utan lite mer moget liksom. Jag ska skicka det till er, mina vänner. Den här gången måste det funka!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! OK?

i övrigt mer av den största hösten i mannaminne och ett tips om trevlig seminarieserie så fort programmet blir publicerat. Första träffen är i alla fall: November 4, 2008, Back to Freud – Rereading Freud in the light of Hegel and Sartre. Film: Medea – Pasolini and the Other. På Pedagogen, Lund. Jag går med min fadder Mika, som jag skaffat mig, det tror jag blir bra.

Nå, tillbaka till böckerna då.

4 kommentarer:

Andreas sa...

“Kanske bör man ställa frågan hur en så pass omsorgsfull och textuppmärksam författare som Derrida har kunnat, inte bara utelämna så mycket, utan också utföra så mycket omflyttningar, omkastningar och utbyten. Men när man ställer frågan ska man kanske betänka att Derrida i sin läsning bara återupplivar en mycket gammal tradition. Det är han för övrigt medveten om. Och denna trohet mot traditionen tycks med rätta stärka honom i sin uppfattning. Det bjuder i alla händelser emot att tänka sig att de klassiska uttolkarna genom ouppmärksamhet har missa det betydelsefulla och märkliga med avsnittet om vansinnet och drömmen.”
Vem skrev vad egentligen? Först med 3 rätt vinner en piggelin.

Andreas sa...

Hmm, varför går det inte att posta en kommentar med bara sitt namn mer? sa att jag hade felaktig webadress eller nått.

Lisa sa...

vadå 3 rätt, jag fattar inte ens uppgiften?


vet inte heller varför man inte kan skriva bara sitt namn

Anonym sa...

ja posten blev ju helt fel märker jag nu tack vare det här nya bajs systemet med att posta svar.