torsdag 1 januari 2009

inte så värst "bästa livet" direkt

gott nytt år!

är det ett bevis på mitt nya jag att jag inte hoppades på mirakel vid tolvslaget? jag tror det. okej kanske brukar jag inte hoppas på mirakel men hittills har jag alltid kunnat dramatisera årsskiftet på något vis, så det blivit viktigt och hoppfullt. nu är det mesta istället en fortsättning och om någon brytning sker så är det i terminsskiftet eller när min dator kommer tillbaka. det är förvisso huvudsakligen en fortsättning av bra saker; man får väl säga att livet går framåt. brist på revolution gäller naturligtvis enbart för egen del, jag vet att för t.ex. en av de jag gillar mest så kommer de nya härligheterna visa sig redan i januari, kanske idag? (ja!)

då jag själv, som ett barn av min tid, gärna ser mitt liv i projektform känner jag mig lite handfallen inför vårterminen, angripssätt och lösningar fattas ännu. problemet? olust och trötthet. hur råda bot? jag behöver inspiration, lite hjälp på traven, något att se fram emot.

kära livskamrater; känn er uppmuntrade till att lista roliga saker som kommer hända den är våren. eller vad vi kan se till ska ske. hur man kan plocka russinen ur kakan och gudkanten på tillvaron och rosen på maripanet och pricken över i:et. och om man inte får åka karusell jämt så kanske ni vet hur man har det bra där man är?

2 kommentarer:

sarathyra sa...

i luften finns det glitter, bara man tittar på rätt sätt. jag ska visa dig en dag Lisa.

fian sa...

GOD FORTSÄTTNING!

Alltid alltid är man värd en fin frukost, och varje gång tycker jag det är lika fantastiskt med finfrukost.

Jag har letat lite efter glittret i luften, men kan inte få fatt i det? Nu glittrar det iofs eftersom det är snö, tio minus och solsken. Guldkant guldkant.