tisdag 20 oktober 2009

Ma soeur

Det har tagit mig två timmar av kvällen att diska upp och städa undan. Det är inte så rysligt tråkigt när det är i ens hem som man gillar väldigt mycket. Mitt första egna ensamma hem.

Orkanen Julia har varit här och vänt och det var som anat mycket intensivt men kärleksfullt. Vi har hunnit med några representativa dagar här dvs; middagshäng, vinfyllor, promenader, häng på skolan, snålande och marseilleskoj. I morse skildes vi åt vid Gare routière och jag var så trött senare i skolan att jag smet tidigare från ateljen. Rosanna menar att det kan finnas en baksida av att ha måndagsvinrutin.

Julia
Joakim och Rosanna
Julia hemma hos Rosanna
Vi åt sushilunch en dag
Vi hängde med Linda i Marseille en annan dag
Vi blev glada när vi såg ett palats
Picknick. Candide, Erik och Julia
Erik, Candide och Julia.
På väg till fest i spännande lokal där man också kan sprutlackera bilar
Candide spelade skivor och vi åt snacks. Erik, Julia och jag.Dagen efter åkte vi på utflykt
Vi vilade lite vid Calanquerna
Plockade örter, hade det fint. Julia, Erik, Candide och Linda
Sen fick vi värma oss med te i Eriks kök.

Nu ska jag sova. Godnatt mina kära.

2 kommentarer:

Tove sa...

väldigt fint! Hurra för uppdateringar!

Fia sa...

Ditt liv är ju som en fin fransk film Lisa. Fast med bilder och text istället. Mycket fint.