tisdag 10 november 2009

Imorgon

Jag har 38 viljor i mitt huvud som vill skriva olika saker. Det är ganksa bra här när man inte behöver vara en vän av ordning. Jag tror inte jag gillar ordning, inte alltid. Ibland känns den oumbärlig men omöjlig att uppnå. Jag vill göra vad jag vill - det götta är att jag verkligen tror att jag kommer nå dit och det snart.

En bra sak med att sitta på biliotek och försöka reda ut vad man egentligen tänker istället för att låta tanken gå är när man kommer på avbrott. Skriva på bloggen är ett väldigt lagligt avbrott, nästan som att köpa cola på cafe arom. trött cola pigg blogg. En sak jag kommit på är att roligt är roligare än tråkigt. I like roligt.

Jag hade en sjukt spännande och intresant sak att skriva om här men den försvann efter att jag brottats med mitt inlogg. Jag vet inte riktigt hur jag ska ersätta denna fantastiska upplevelse jag tänkt förlusta mig med. Kanske om jag hade haft min kamera med mig - den är hemma på laddning. Jag tror jag vill fota mer, vissa bilder är fina. De flesta man tar själv är man inte med på och jag är inte så snygg nu som jag var förr. Idag hade jag tagit en bild på aktiegubbarna. De kommer var dag, vad jag vet, till biblioteket och pratar aktier. Idag var det en som berätta att han tänkt köpa den dära aktien när den kostade 88kr, men väntade till den kosta typ 115. Jag undrade hur många han köpt. Han svarade inte. Han som jag identifierat som högste börsentyckaren sa klokt att man alltid kan säga efter att man borde köpt då och sålt då. Undrar om han vill förvalta mina 2711kr som jag har i pensionsbesparingar. Tänk om de kunde vinka till kameran. Jag gillar extremturism. Inte bungyjump då utan posering vinkandes framför något, inte det berömda men framför något som bara måste fotas. Undrar när tube ska lära mig fota.

Imorgon ska jag bjuda på bild och glädje.

ah, det var något om passion och åsikter. Passionerade åsikter, tror jag tänkte något att det var en bra grej. Undrar om jag inte hade en tanke om att man också skulle få bra tankar om de hade sitt ursprung från vad jag försöker få fram i ordet passion. Med just min definition just då innan då alltså.

text är kul när man får göra vad man vill.

awsome! Kram

2 kommentarer:

Lisa sa...

ja! bra paus! ja bilder vill vi ha! ja ja ja!

Tove sa...

hear hear!