fredag 27 november 2009

Today's the day she's sworn - To steal what she never could own

Idag är Buffydagen. Jag, Vanna, Ylvar och Greger i alla fall ska se filmen. Ingen av oss har sett den och alla har följt serien diciplinerat. Hög tid för högtidsstund. Snacka om det bästa livet.

Det värre livet är den extrema odisciplin som infunnits på biblioteket denna vecka. Många timmar, ingen produkt. Men men det är ju bara för att jag skulle ha handledning och att den inte blev av. Nästa vecka, jajamensan - produktivitet. Nu frågar så klart sig alla varför det inte blev någon handledning, ALLA. För Margot var sjuk. Hon skulle maila och förvarna på torsdag om hon inte skulle blivit frisk - gjorde hon det? Nej! Hon maila redan onsdag. Kolla jag min mail? NEJ! Ja resten är given, jag tura till lund. Det bästa livet? nja.

Dagens bibliotek blev mest musiklyssning och jag tänkte på desert island discs. Detta fantastiska bbc radio program. Jag hade ett tag svårt att välja, men kom sen på att man ju får ta med mer än en disc. Funderar fortfarande på om man får ta med samlignar (eller om man även på en öde ö skulle känna sig väldigt töntig med en samling). eller på om man i dagens it-era t o m kasnke får göra sin egna samling. Asså inte som ett blandband, man måste ju i alla fall hålla sig till en artist, tror jag. Filosofska frågor gör sig bäst på simplare problem, om nu det skulle vara simpelt att välj ut sina desert island discs. En sak som är säker är att denna låt ska med. det är inte the trooper, men anne lär dig trumma detta med.
Jag behöver behandling för att våga ta, jag är värd det, vem fan är inte det.

2 kommentarer:

mia sa...

hahahahahahahahaha. fy fan va kul de ser ut!

mia sa...

stone roses alltså!