tisdag 1 december 2009

Glad

Ibland får jag liksom en instängdhets-känsla i lägenheten. Det har antagligen att göra med att det är rätt lågt i tak här (bokstavligen då alltså), för 53 kvadrat är ju egentligen rätt stort att bo på. Oftast så hjälper det att jag går ut en stund men den senaste tiden har det varit som ett lågt grått tak utomhus oxå. Det här med ett konstant molntäcke kan jag aldrig gnälla nog över och hur dåligt det måste vara för hälsan. Men i eftermiddags när vi gick ut möttes vi helt överraskande av en molnfri himmel och en fantastisk solnedgång. Jagv blev verkligen helt överraskad eftersom jag varit och handlat ett par timmar tidigare och då var det lika grått som vanligt. Glad blev jag och det var en härlig promenad och nu är det lite lättare att andas även inomhus.

1 kommentar:

Andreas sa...

Jag gillar glad.Tror jag ska börja köra på det mer.