onsdag 30 december 2009

2009 - Mia

Jag tar emot stafettpinnen, redigerade dock bort de frågor jag inte kunde komma på svar på.

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Ja, massor massor av nya saker.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Japp! Fia och Daniel, och ganska många blev på smällen.

4. Dog någon som stod dig nära? Ja, min närmsta.

5. Vilka länder besökte du? Danmark, Spanien, Frankrike och en hoppsan-natt i Tjeckien.

6. Är det något du saknat år 2009 som du vill ha år 2010? Lisa har varit saknad under senare halvan, hoppas jag får henne lite närmare någon gång under kommande år. Jag vill ha en fjällvandring och ett besök hos min stora bror.

7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid minnas och varför? Tråkigt nog 8:e september när Ina lämnade mig.

8. Vad var din största framgång 2009? Att jag fick ett riktigt jobb, fast det var en sommarjobb, men ett bra sommarjobb.

9. Största misstaget? Att lämna fönstret öppet så Ina kunde hoppa ut o slå sig.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Började året med ett fall från en mäsklig pyramid vilket orsakade en del obehag, några förkylningar, ett krossat hjärta och en stor sorg och saknad.

11. Bästa köpet? time will tell... Köpte en mycket fin porslinshund av Sofia (Josses syster) på loppis och fick ett par fina skor gratis på klädbytardag. Barcelonaresan var ett mycket bra köp.

12. Vad spenderade du mest pengar på? Mat och hyra, men det behövde jag.

15. Gjorde någonting dig riktigt glad? Lisa K och Gustav har båda fått mig att skratta mycket. Jag är glad att Lo kom hit. Hundar har gjort mig glad, och också katter.

16. Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om år 2009? oj. tough choice, eftersom det är färskit säger jag Another Christmas med Amanda Jenssen som gick många gånger under julhelgen.

17. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? I dunno, både och?

20. Hur tillbringade du julen? Med Lisa, Anne och Linda i Aix.

22. Blev du kär i år? Jag var som kär redan när året började om jag minns det rätt.

23. Hur tillbringade du midsommar? I Bökevik, det var fint, fantastisk logdans!

24. Favoritprogram på TV? True blood, fast på datorn

26. Bästa boken du läste i år? "Träd i marker och myter" av Jan Danielsson, väldigt fin liten bok, läs den!

28. Något du önskade dig och fick? Ja, jag fick tillbaka min kille, och så fick jag jobb.

29. Något du önskade dig men inte fick? Lägenhetskontrakt.

31. Vad gjorde du på din födelsedag 2009? Jag var jätteledsen, jag var i skolan, fick god mat när jag kom hem och vänner kom hit och firade mig men jag var bara jätteledsen.

32. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Sånt ska man akta sig för att säga.

33. Hur skulle du beskriva din stil år 2009? Obeskrivlig.

34. Vad fick dig att må bra? min säng, kärlek och djur.

36. Vilken politisk debatt engagerade dig mest? Jag erkänner, jag har varit sukt lam gällande politiken. Möjligtvis frågan om vargjakt.

37. Vem saknade du? INA

38. De bästa nya människorna du träffade? Gustavs familjer, mina kollegor på naturum, basket-Yllvar, Lo och Linda Staaf, har inte träffat så många nya när jag tänker efter.

39. En värdefull läxa du lärt dig i år? Skriv upp efter hand, det är omöjligt att minnas ett helt år sådär på slutet av det.

Over and out.

1 kommentar:

lisa sa...

vad var det du köpte av sofia?