lördag 19 december 2009

Kanske värt

November, början av december, där någonstans fanns en svacka. Det var fortfarande bara gamla jag som gjorde dagarna så hur bra blir det då? Pennan var inte med, pennan har inte varit med mycket i höst. Så jag minns inte vad jag tänkte. Kameran tar hundratals dåliga bilder, ofta många av samma motiv men motiven, det är ju det fina. Finns det något bra sätt att förhålla sig till bilder? Jag kan verkligen inte komma på något. Inte för att jag letar efter äkthet, inte för att jag tror man kan avbilda minnen, inte för det blir vackrare, fulare. Inte för att inte delta, för att avbryta eller för att vara jobbig. Men jag fotar ganska mycket.

ensamkaffet i solen
gemenskaphetskaffet i solenUnna sig en stor stark med Ros i MarseilleHa en av de sista dagarna i ateljén
Få ett mycket fint besök. Lära mig fota med 5D:n
Hänga runt med Linda på trevliga ställen i Marseille, t.ex. hemma hos MiguelTräffa en snusare och poet
Den här bilden är ännu en gruppbild. Jag vet inte vem som tog den men det var sent på kvällen när Candide ordnade fest i ateljén i hans hus för att han och jag fyllde år och jätteroligt var det! Här ser vi inte så jättenöjda ut men jag tycker om dem ändå, mina kompisar. Rosie har byggt lego, C försöker få oss att dricka någon örtsprit.
Och på något sätt är det som att varje gång man vaknar hemma hos C så är det sånt jävulskt strålande väder.
således åka på marknad med Linda och C
Klä upp sig. Klassfest
Ha en fin dag med Rosie, dricka kaffe på ett berg, äta middag, fylla 25 år.
Dricka glögg

Sen har det varit annat. Det kanske kommer upp mer bilder. Just nu är jag bara sjuk och har inget nässpray men jullov. Och på tisdag kommer Anne och Mia!

Inga kommentarer: