tisdag 29 december 2009

Utvärdering

Såna här listor har jag för vana att fylla i varje årsslut. Det är en av mina dåliga vanor som jag tänkte fortsätta med. Mest för att jag har så ruskigt dåligt minne. Jag tänkte ni kanske ville fylla i också. Jag har stulit listan från någon på skunk för flera år sedan.Den är ganska dålig tycker jag. Man kanske borde ändra om den och lägga till lite mer spännande frågor. Orkar inte. Har dock modifierat fråga 23. Där stod det tidigare "hur många one night stands?". Man kan få svara på det också om man vill men det är nu mer frivilligt.

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

2. Höll du några av dina nyårslöften?

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

4. Dog någon som stod dig nära?

5. Vilka länder besökte du?

6. Är det något du saknat år 2009 som du vill ha år 2010?

7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid minnas och varför?

8. Vad var din största framgång 2009?

9. Största misstaget?

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?

11. Bästa köpet?

12. Vad spenderade du mest pengar på?

15. Gjorde någonting dig riktigt glad?

16. Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om år 2009?

17. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

18. Vad önskar du att du gjort mer?

19. Vad önskar du att du gjort mindre?

20. Hur tillbringade du julen?

22. Blev du kär i år?

23. Hur tillbringade du midsommar?

24. Favoritprogram på TV?

25. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?

26. Bästa boken du läste i år?

27. Största musikaliska upptäckten?

28. Något du önskade dig och fick?

29. Något du önskade dig men inte fick?

30. Årets bästa film?

31. Vad gjorde du på din födelsedag 2009?

32. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

33. Hur skulle du beskriva din stil år 2009?

34. Vad fick dig att må bra?

35. Vilken kändis var du mest sugen på?

36. Vilken politisk debatt engagerade dig mest?

37. Vem saknade du?

38. De bästa nya människorna du träffade?

39. En värdefull läxa du lärt dig i år?

2 kommentarer:

Andreas sa...

kanske är jag tråkig och förutsägbara när jag inte kommer svara på de där frågorna. Tänker att det inte skulle va så bra, jag kan inte svara lätt och snabbt utan analyserar och mår säkert dåligt till vissa av dem. Men jag kan summera.

Det sämsta - Att jag fortfarande inte kunnat bli FÄRDIG! och de negativa saker detta för med sig.

Det bästa - Att jag, med god hjälp, lyckats ha helt fantastiska människor i mitt umgänge. Vissa oftare, andre mer sällan, men jäkligt bra för det. (jag är inte ens full anne)

Lisa sa...

glad för din summering andreas. jag kommer svara på frågorna fast det kanske är lite meningslöst, det är ju nödvändigt att det blir lite kortfattat och kryptiskt. på något sätt är jag dock lite svag för känslan av att summera lite för mig själv, och någons töntiga frågor är ett redskap för att göra det, även om det mest sker i mitt huvud. med några intetsägande svar att dela med mig av till er. a bientot. kram