torsdag 7 januari 2010

Mia och Anne i Aix 1






Det har inte funkat att ladda upp bilder på sistone. Men nu måste jag komma igång igen om jag inte ska hamna efter, ni vet saker och ting hopar sig. Första gången Mia och Anne solade på mitt tak var på juldagen, andra gången blir förhoppningsvis om två och en halv vecka när de kommer igen. Kan inte lova, ikväll t.ex. sägs det blir 5 cm (!) snö här i södern, panik och lamslagen infrastruktur. Man har utlyst "Alerte orange", dvs näst högsta beredskap. Skolan befarar stänga och jag riskerar således bli insnöad av denna märkliga snöstorm. Mycket förväntansfull.

Har en fråga till främst skånefolket; jag har tittat på biljetter för en möjlig malmövistelse i mitten av april. Finns många Aber, men längtar er. Ska jag hem om en vända eller kommer ni hit och hälsar på mig? Tänker att jag kanske blir kvar här ett tag nämligen, med undantag för Kroatien i månadsskiftet juni/juli.

1 kommentar:

mia sa...

bästa juldagen-vädret alltså