fredag 8 januari 2010

Toves år

Det här var ju svårare än man hade trott. Har säkert glömt det mesta.

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Det gjorde jag säkert, svårt att minnas. Jag var på klimatdemon i CPH, redovisade utvärdering för tio personalchefer i Skånes kommuner, lärde mig tålamod (till viss del).

2. Höll du några av dina nyårslöften? Ja ett hemligt.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Ja min kusin Gunilla fick en pojke som heter Arvid och en annan kusin, Anna, fick en som heter Adam, åsså Lo då.

4. Dog någon som stod dig nära? Ina <3

5. Vilka länder besökte du? Danmark och Tyskland

6. Är det något du saknat år 2009 som du vill ha år 2010? ett jobb, mer pengar att resa för, de vänner som är ute och far i världen. Muskler =)

7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid minnas och varför? min födelsedag var mycket fin 14/4, och veckan efter midsommar då vi var hos min farbror med mina syskon och närmaste kusiner och Hanne., Berlin med Lisa i påskas!

8. Vad var din största framgång 2009? jag är stolt över att jag klarade av uppsatsen och att den blev väl mottagen av de som behövde den. Att jag kämpade så bra och hade så roligt oftast.

9. Största misstaget? Att jag fortfarande inte kan stå på händer ordentligt.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Jag har mest varit förkyld tror jag. Och klämt tummen.

11. Bästa köpet? resan till Berlin, mina bästa jeans för 30 pix

12. Vad spenderade du mest pengar på? mat och fest tror jag

15. Gjorde någonting dig riktigt glad? mycket saker, när Sara och Anne kom hem från indien, Berlinresan, vännerna, att Nils lagade min cykel

16. Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om år 2009? jag tror powerbaladerna med show me heaven och Chicago-hitsen i spetsen. Journey! First aid kit också.

17. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? jag var nog ganska lika glad som många tidigare år, deppig höst i perioder, mycket att tänka på.

18. Vad önskar du att du gjort mer? busat och rest

19. Vad önskar du att du gjort mindre? latat mig

20. Hur tillbringade du julen? med min pappa och storebror, vi besteg Hammarbybacken och åt veggie middag.

22. Blev du kär i år? förälskad, inte kär

23. Hur tillbringade du midsommar? med många fina vänner på Ulricetorp, Hannes land

24. Favoritprogram på TV? True blood och Glee

25. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året? nej jag hatar sällan.

26. Bästa boken du läste i år? oj, hmm. minns inte faktiskt. läste mest kurslitteratur. Twilight kanske.

27. Största musikaliska upptäckten? kanske first aid kit.

28. Något du önskade dig och fick? en symaskin!

29. Något du önskade dig men inte fick? ett piano (fast jag har inte plats för det)

30. Årets bästa film? vilka filmer kom i år? Jag vet inte.

31. Vad gjorde du på din födelsedag 2009? hade picnic på vår gård !

32. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? svårt att säga

33. Hur skulle du beskriva din stil år 2009? snygg och cool.

34. Vad fick dig att må bra? er, mina vänner alltså

35. Vilken kändis var du mest sugen på? Adrien Brody

36. Vilken politisk debatt engagerade dig mest? klimatfrågan och bostadsbristen

37. Vem saknade du? Sara och Anne, och på hösten Lisa och Daniel

38. De bästa nya människorna du träffade? Jenny och Johanna 39. En värdefull läxa du lärt dig i år? att man alltid ska våga, friskt vågat hälften vunnet som sagt. Att vara mer spontan.

2 kommentarer:

lisa sa...

hörru det låter som ett fint år. lite liten stil kanske men vad gör det.

Lisa sa...

ps ville bara göra er uppmärksamma på att en annan årssammanfattning gömmer sig i kommentarsfältet till ett tidigare inlägg:

https://www.blogger.com/comment.g?blogID=4631889633397785597&postID=8334812574977298823

kolla den. puss