tisdag 9 februari 2010

Mardi gras

Det är helt enkelt bara en bra dag. Jag vet knappt varför. Men jag vaknade under ett underbart tjockt duntäcke med sidenlakan hos Linda. Jag drack kaffe i skolan. Jag tyckte om mina klasskamrater speciellt en som jag skrattade tillsammans med. Jag åt en god lunchmacka och jag satt sedan nästan hela eftermiddagen på IS och pluggade och det gick bra, jag var väldigt duktig idag, åh vad bra jag var! Naima, Linda och hennes trevliga kursare kikade förbi ibland och jag drack mer kaffe. Vid halv sex hämtade jag ut min rödsvarta, olycksförföljda numera lagade dator, som jag på något sätt fortfarande är olyckligt kär i. Nu brummar den här som en nallebjörn och ger mig ryggont. Imorgon är onsdag och vi ska tala om krigen i Indokina och Algeriet. Det rullar på.

1 kommentar:

fia sa...

bra dagar med kaffedrickande och fina människor är underskattat. önskar dig massor av sådana dagar kära.