torsdag 11 februari 2010

jobb-bloggning

Hallå.

Jag är på jobbet och tjena vad trött jag är. Öppet kontorslandskap, ingenstans kan man smyga undan och liksom vila lite. Det finns dock jävligt bra saker med detta jobbet. 1. gratis frukt, äpplen, päron, bananer, idag också kiwi. 2. gratis te/kaffe/varm choklad. 3. skitbra kopieringsmaskin som hålar och häftar. Farligt nog såg jag idag att de säljer semlor i caféet, sugen blir man ju. Frukt gör det inte hela vägen ibland. Sen det där att jag får lära mig saker och att jag ibland känner mig lite kompetent, det är också bra. Ska nu sätta tänderna i Klimatrapport för Skåne, skriva ett underlag till politikerna. Tjänstemannamakt. Om 2 timmar får jag sova på tåget. Puss!

3 kommentarer:

lisa sa...

jobbloggning, du vet väl att folk får sparken för sånt?

Mia sa...

ja men man kan som inte sparka mig, eller jag får ju ingen lön i vart fall.

Andreas sa...

det påminner mig om ett skämt i gremlins som jag var väldigt svag för. om nån som jobba gratis. Undrar om det kommer va med när/(om) det kommer en 3d version, men det kommmer inte vara judge som säger det bergis.