söndag 28 januari 2007

Helg ljuva helg

Igår vaknade jag tjugo i sju, trots att det var lördag, för att jag skulle skriva en tenta i kemi som jag egentligen inte behövde men eftersom jag är så ambitiös till min karaktär ändå skrev. Jag vandrade igenom ett sovande lund täckt av ett tunnt lager snö hela vägen upp till lth. Gryningen var slående vacker och staden likaså. I det nyvakna ljuset såg till och med husen uppe vid ideon vackra ut trots att de är bland de fulaste i lund. Himlen har ett speciellt djup under klara vinterdagar. Ljuset och dagen gjorde mig på väldigt gott humör och efter att ha avslutat min tenta vandrade jag leendes tillbaka till mina kvarter.

På kvällen vankades det "man tager vad andreas haver" middag hemma hos andreas. Det blev en härlig röra som faktiskt smakade som korvstroganoff utan att det alls hade varit vår intention. Det var en trevlig middag i goda vänners lag med ellen, joanna, elin, andreas och jag. Det får bli fler turer till malmö med vin middag och prat.

Idag har jag bakat lingongrottor och lagat en paj vilket gjort att jag kännt mig väldigt huslig. Städandet får vänta. För vet du just idag passar inte bra jag gör det helst en annan dag.

2 kommentarer:

Elin sa...

Vet ingen som tycker om vinterljus och mornar lika mycket som du... Tänk att man kan ha så fint på den hemska vägen!

Lisa sa...

man börjar ju nästan tro att tornavägen är vackrare än landsbygden