torsdag 22 februari 2007

Fina dagar - mycket snö

Det bra med att hela tiden vara stressad och inte hinna planera är ju att ledigheten kommer över en som en stor härlig överraskning. Plötsligt en vecka där endast två timmar är planerade sen innan.
Jag har varit duktig; strosat runt på stan, tagit mig ut ur Lund, druckit öl mitt på dan, vänt på dygnet, glömt vilken dag det är och annat fint man gör på ledigheten. Lite som ett sportlov fast utan sport.
Jag förtjänar det dessutom. De närmaste 9 veckorna kommer jag vara den mest upptagna människa jag känner. Underbart upptagen med att ta prover, sätta dropp, gå rond och hjälpa människor gå på toaletten!
Fast det finns ju det som lägger ett litet dunkel över allt det fina. En vecka kvar till flytt, Brandon & mr Walshs ryggdunkningar över en exotisk strippa, fascistiska examinatorer, skolkafé som stänger för snökaos... Bättring!

1 kommentar:

Lisa sa...

brandon och jim skärp er alltså