onsdag 21 februari 2007

Jag är en fågel nu

Jag har varit på mansteater men manshumor och alla skrattade hysteriskt utom jag och de jag var där med. Det enda jag tyckte var roligt var när de dansade med stolar och såg ut som hundvalpar eller kattungar och när de förvrängde talesätt. Får jag bada i ditt anletes svett? Får jag mata räven bakom ditt öra? Får jag famla i ditt mörker? Får jag trassla in mig i dina blodsband? Får jag ruva i ditt dödsbo? Får jag beskära dina släktträd?

Jag sov en kvart i första akten, det var skönt. Jag sover väldigt bra på teater. Den har fått jättebra recensioner såg jag nu. Jag är otacksam. Roliga män alltså, det är tur att det finns så många roliga män som gillar andra roliga män.

Annars var kvällen fenomenal, sällskapet som alltid. Det var roligt på jobbet, god öl på den tjeckiska restaurangen och mat i form av panerad ost, stekt potatis och tartarsås (!). Bisarrt men gott. (Ja, ja nä jag fattar vad ni menar; det var kanske inte var så mycket av ett långskott att jag gillade ost stor som en schnitzel till middag). På väg hem tappade jag min näsa i snön. det sa plopp! och så låg den där alldeles likblek och stelfrusen i snön. Jag petade på den lite med foten men kände inte smärtan så mycket för jag var ju så kall i ansiktet. Tänkte "ja,ja den växer väl ut igen" och så gick jag vidare och lät den ligga kvar där, i sin lilla blodpöl.


Inga kommentarer: