onsdag 21 februari 2007

Neural Georaphies

Efter att kommit halvägs i social konstruktionistboken har jag nu bytt till denna. Den verkar intressan, men tyvärr förstår jag inte den så väl som jag vill. Wilson gillar att då och då slänga in lite franska fraser för att förgylla språket likt Dellboy i "only fools and horses", sjukt bra serie. Jag tycker det är drygt när man i svenska texter allt som oftas får se de akademiskt fina latinska uttrycken, men franska det är ju taskigt.
"hybridity being the identifying mark of science in htes fin de siècle" Jojo, visst fan de. Sen räknas det med att man har bra koll på en radda teorier vilka jag ibland hört talas om, ibland inte. Kommer bli en klassisk krypa till korset på fredag kan jag tänka.
Men en sak har hon gjort så tydlig att även jag snappat upp den. Faran med naturaliserad kritik. Jag tänker på mig själv och Annica Dahlströms artikel. Asså inte alls att hon har rätt utan snarar mina tankar om den.
Eftersom mina dagar är studier blir mitt blogg också studier. Eller ja, myspace finns ju också - undrar om det fastnar.
Love love love

4 kommentarer:

Anonym sa...

andreas hur menar du naturaliserad kritik?

Andreas sa...

Ja, ett av mina problem just nu är ju att jag inte riktigt förstår vad jag läser. Och det jag gör är blidar mig abstrakta bilder i huvudet.
Men lite som att man i sitt kritiska arbete fastnar i banor. Man kritiserar samma sak på samma sätt och utifrån det kritiserade. Det låter ju kanske självklart? Men lite kanske att man även själv blir essentialist i sitt kritiserande av desamma.

Fy att försöka sätta ord på det gör det än mer galet i huvudet.

annes sa...

jag tror nog att jag är med på noterna.

Anonym sa...

elin! fattar du den där franskan i andreas bok? "htes" är ett märkligt ord, inte sant?