fredag 23 februari 2007

Cyklar, posebilder och ingenjörer

Jag förstår inte människor som cyklar i det här vädret. Och jag förstår inte människor som går flera i bredd och inte tänker på de som vill komma förbi. De som inte ens gör en ansats att bredda vägen. Jag går ibland in i dem med mening.

Igår var det fika hos joanna. Efter att ha tittat igenom hennes bilder kan jag nog konstatera att joanna är den jag känner som har flest posebilder på sig själv. Utan tvekan. Elsa kommer i och för sig tätt efter. Sen så är det säkert så att många har dem fast inte visar. Jag tänkte i alla fall att jag måste ha några på mig själv också. Man har ju en total frihet i att bara ha kvar de bilder som man ser snygg ut på och sen hävda att man alltid blir så på kort.

Igår hörde jag för första gången någon säga att det var coolt att vara civilingenjör! Tack mia och tack annie! Det värmde gott mitt i tvivel kring vad man faktiskt vill arbeta med om sådär tio år. För cool vill man ju vara i alla fall. Cool i sin nördighet.

Dessutom ringde jag sommarjobb, eldade upp mig över annika dalström och hennes tro att det hon säger skulle vara något nytt (som om inte motståndare till feminismen och biologister har hävdat det hon hävdar under åratal), och så åt jag middag hemma hos darling mia och malin.

lövlövlöv

6 kommentarer:

Elsa sa...

ANNE DU HAR MINST LIKA MÅNGA POSERBILDER PÅ DIG SJÄLV SOM JAG!!!!

JOANNA sa...

som jag med!

Anonym sa...

jag håller helt och fullt med anne!

annes sa...

neeeeeeeeeeej, jag erkänner att jag farit med osanning!

annes sa...

någon har använt mitt namn för att skriva inlägg och jag har allt en misstänkt

Anonym sa...

vad fina ni är..=) säkert när ni posar också. jag läser om synapsen och undrar om det är någonstans där som själen sitter....mellan en neuron och nästa kanske...

/malin