måndag 19 februari 2007

På tal om studiedagar

Var inte studiedagarna till för lärarna? Jag kan inte minnas en enda studiedag då jag blivit tillsagd att studera. Däremot hade lärarna kompetensutveckling (eller ap-träff) för att bli klokare.

Sen skulle jag kunna skriva om helgen (galna kalas med Emma, Eva, Heidi och Julie), min nya frisyr (Julies förtjänst), söndagens teaterupplevelse ("...Efter Fredrik") och allt skit som jag läst i tidningar på sistone men jag är lite slut i huvudet och ska lägga mig i soffan istället. En mediavarning ska jag ju dock kunna klämma fram. "Hello Africa" på femman (trean?); herregud, vilken nykolonialistisk smörja! jag ville skjuta producenten efter någon minut och jag hoppas så att Unicefmänniskorna eller någon, vem som helst, säger honom ett par sanningens ord annars kanske jag måste göra det, skjuta honom alltså.

ja kära nån

1 kommentar:

Andreas sa...

Borde man inte kunna komma undan med en eller några små dödsskjutningar?