tisdag 9 oktober 2007

HAHAHAHAHA - framtiden

jag läste precis emmas kommentar till mitt klumpedunsblogginlägg. jag älskar emma. hon är fantastisk. och framtiden! den ska vi alltid minnas när livet är lite småtråkigt sådär och man inte får lämna sitt rum. livet är inte bara småtråkigt när man inte har något att göra utan främst när man gör fel saker t.ex. stannar på sitt rum fast man inte vill. just nu vill jag ringa upp er och bestämma vad vårt företag/kollektiv ska heta och kolla efter båten som vi ska bo och verka på, planera strategier och skaffa barn och framförallt ha ändlösa intensiva diskussioner om det där vi ska förmedla, när vi fixar världen. jag har t.ex. inte full koll på det där med ledarskap ännu, sitter lite i skiten för jag tycker det är så svårt. suger åt mig allt som kretsar därkring men jag blir inte riktigt klok så jag behöver er, hur gör man? andra former, andra strukturer. praktik! inte bara utopier, jag har ändlöst med energi när det gäller. och inte inte inte inte tentaplugga nej nej nej. vi är många, vi kan fylla bjurholm, vi kan parasitera på vär(l)den så vi får pengar och sen kör vi. vi kommer under ditt skinn, ni kommer under mitt skinn, lämnar mig inte ens när ni tror ni gått hem för ni finns alltid här, i varje tanke jag prövar och varje ord jag väger, jag säger det igen igen och igen; vad vore rätt utan er?

uppnåligt är: att överleva fredagen, lämna rummet och komma ut på andra sidan tentan, att bli klokare och smartare och att lägga sin energi på härliga saker.

längtar efter fredag och efter emma!

4 kommentarer:

happy sally sa...

åhhhhhhhh LÄNGTAN ÄR SJUKT ÖMSESIDIG! men nästa vecka kommer jag minsann, voj voj ska bli kul! och då har jag med mig svaret på alla frågor. om hur vi ska ordna våra liv och vad vi ska förmedla på vår team-buildingbåt. svaret kommer (som vanligt) i bokform. svaret heter "könskriget" och handlar (bland annat) om hur satans trist dikotomin man/kvinna är och att man kan skapa sin egen väg, plocka lite här lite där, och så är det en antologi, med asbra texter och man blir råpepp. förslår att vi lägger kursplanen efter den. appropå ledarskap får jag återkomma. vi kan ju ta det i gemensam läxa vettja! puss lisa puss bästa livet!

Lisa sa...

tar du med kursplanen till mig då?! LOVELY jag behöver en kursplan, ett könskrig, en emma SENAST NÄSTA VECKA. love love

happy sally sa...

jajemen kursplanen kommer! längtar ihjäl mig

happy sally sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.