fredag 11 april 2008

tema ålderskris: brist på utflyktsmål

innan fanns det många fler man kunda hälsa på en sån här helg när man behövde komma bort lite. förr i tiden innan alla blev en liten klump i skåne och jag slutade lära känna nya människor var det lättare att bara sätta sig på en buss. då kunde man kanske hälsa på anne, elsa och joanna i göteborg, pelle där eller någon helt annanstans. alaya och frida bor också i malmö nu. emma var i stockholm och inte i en turnébuss i norrland och julia höll sig i odense och inte på resande fot i dalarna eller västra götaland. och så var det någon hemma i ronneby och det är det ju faktiskt fortfarande, kaisa, tack o lov. fia är utlokaliserad i småland men upptagen i helgen, så kan det vara. lite upptagna är vi ju nu för tiden.

om jag hade varit 15 nu så hade jag förmodligen varit en tidstypisk internetraggare. jag hade haft kompisar överallt och det hade alltid varit lite spännande att det blev fredag så man kunde åka och hälsa på någon. hade jag varit yngre så hade jag fortfarande varit peppad på nya människor. när jag var 15 åkte jag till malmö, lund, helsingborg, kalmar, göteborg, stockholm bara för att gå på fest.

(När jag var 15 hade jag i och för sig fortfarande inte heller varit deprimerad och var fortfarande övertygad om massa fina saker)

gud vad jag önskar mig en sån där ålderskris som gör att man börjar uppföra sig som en tonåring igen.

2 kommentarer:

happy sally sa...

jag är hemma nu, stockholm beordrar omedelbar inställan på tjärhovsgatan 42 innanför tullarna för rapportering om uppdrag Lund, packa sina väskor bums och ta sig hit, måste hon göra. jag saknar dig!! kom och ät choklad med mig på Chokladfabriken* eller så kan vi träna upp våra muskler till karl alfred-size på friskis tillsammans.
puss

*mitt emot mig, på andra sidag gatan: http://www.chokladfabriken.com/

happy sally sa...

chokladen är to die for. TO DIE for.