tisdag 9 juni 2009

Frozen Margaritas

Jag bestämde när jag och Tove var i Berlin att Frozen Margaritas är undermedlet för den bästa sommaren. Jag håller fast vid det. Jag tror att en Strawberry Margarita med saltad kant är så mycket verklighetsflykt som en drink kan innebära. Av denna anledning har jag idag införskaffat en stycken iskross och en flaska Triple Sec likör (Prisad vare gud, här kommer skatteåterbäringen). Tequilan står sedan tidigare andäktigt och väntar i skåpet. När är det det sker? Är det på midsommar, eller kanske redan på fredag?

Som ni kan läsa på den relativt nystartade sportochidrottsbloggen finns det aktiviteter att delta i flera gånger i veckan i den här stan som heter Malmö. Kanske kan det vara så att en Margarita är det mest värdiga sättet att skåla in fredagsfotbollen?

1 kommentar:

fian sa...

Jag har endast druckit Frozen margaritas en gång tror jag. Det var på Roskilde och vi la våra sista festival-slantar på drinkar innan vi skulle åka hem. Det var gott kommer jag ihåg, men däremot kan jag inte komma ihåg den saltade kanten? Märkligt. Det borde ju varit något jag lagt på minnet tycker jag. Låter festligt att skåla in fotbollen. Det vet väl alla att idrott och alkohol är en bra kombination.