söndag 14 juni 2009

Rummel

Här tror man att man ska få lugn och ro och en hel natts sömn! Ingen alkohol i kroppen heller, eller ptja, bara en öl i alla fall. Så ramlar en stycken Tove in med rödvinsfläckad tröja kl 03.00 och pratar och pratar och vill ha mat och sällskap. Jag nickade och hummade och ställde upp med en macka, sen fick jag med mig henne till sängen, tack o lov. Hon var en liten spillra i morse och smet flera gånger tillbaka till sängen när jag försökte få upp henne till frukost. Bytte kläder fjorton gånger och fnissade åt inte så roliga saker. Tur det var full aktivitet här så hon kom igång sen, fick köpa kaffe i tombola (nä Tove, myntbetalningsapparat) och bära kartonger. Många saker bars ner till skåpbilen och nu flyttar Nanny till Örebro. Så kan det gå.

fotnot från Tovster: ungefär så var det, fast Lisa hade messat och sagt att jag skulle komma och sova.

Det är ett fint liv med de bästa!

/Lisa & Tove

Inga kommentarer: