fredag 5 juni 2009

Fyra missöden

Ibland på kvällarna berättar jag och Lina för varandra om vad vi gjort för något bra under dagen. Det brukar vara rätt mycket, vi är ju rätt bra. Idag berättade jag dock istället om dagens missöden. Vissa av er kanske känner till tre men inte den fjärde men eftersom bästalivet-läsarna ökat explosionsartat sen ett visst bäbisavslöjande så ska jag ta det från början. För allas skull, helt kronologisk i en lättfattlig lista:

1. Lisa sitter trött och finklädd på en bänk utanför systemet på Mårtenstorget, Lund. Reser sig upp och klacken på skon går av. Aj tusan.

2. Bestämmer sig för att genast gå till skoaffären och reklamera, hon ska ju på kalas, behöver skor. Tror sig ha halva inne när skotanten helt plötsligt blir iskall för hon hittar inte ett artikelnummer och Lisa kommer utmattad och sur därifrån - utan skor.

3. Lisa hinner gå kanske två steg, sen går axelremmen på väskan sönder och kraschar i marken. Vinflaskan i den krasar och det blir vin och glas på alla papper, grejer, kamera etc.

- paus - (häremellan hann Lisa få ett par nya skor i present, gå på kalas, äta buffé och åka buss hem till Malmö)

4. Lisa låser upp sin cykel på Malmö central, slänger låset på styret och sätter fart men oj, låset har fastnat i ramen så styret går inte att rubba och aj, Lisa drattar i backen.

3 kommentarer:

Tove sa...

Nu behöver du inte vara med om några olyckor på skita skita länge! bra va?? Verkligen en dålig dag för dig. Slog du dig mycket?

fian sa...

Åh nej vilken hemskt jobbig dag... Hoppas iaf att kalaset var fint och att vad himla härligt att du fick nya skor i present! Jag hoppas oxå att du inte slog dig.
Jag har tänkt lite på det där med att du sagt att du brukar skada dig genom att gå in i saker och så där. Jag går rätt ofta in i dörrkarmar och slår då och då sönder matporslin, mer än vad jag tror är vanligt att folk gör mest egentligen (fast jag har ju in)gen säkerställd statistik på det förstås. Nu har jag kommit på att det kan ha att göra med att jag försöker vara så till den graden effektiv så att jag börjar med en ny sak innan jag gjort färdigt det första jag höll på med, tex slutar jag titta på skålen jag ska ställa in i skåpet för att ta nästa glas och så pang har jag slagit i skålen i hyllan så den ramlar ner på diskbänken, ibland håller den och ibland går den sönder. Kanske kan det vara något liknande när du var för ivrig för att börja cykla innan du fixat låset klart? Jag försöker tänka på att göra klart saker innan nästa, det går bra då och då.

Lisa sa...

jag tror absolut att du har en poäng. många av de klantigheter jag ställer till med hade ju kunnat undvikas om jag bara tittat ordentligt. sen är jag kanske lite tonårskklumpig pga dålig kroppskännedom också. det mesta känns ju överkomligt att slå sönder så länge det är ens egna grejer, pinsamt är det ju mest när dte är andras.