tisdag 29 september 2009

Les vacances

Jag får göra precis vad jag vill! Så jag har varit på banken, postat brev, druckit kaffe på uteservering och börjat skriva en recension av en bok. Imorgon funderar jag på att åka till Montpellier eller Sète, long time no see. Ända tills på måndag är jag ledig. De flesta jag känner är bortresta så jag rer mig själv, även om jag min kommuniktion med sverige har ökat ca 90% sen igår när jag blev med internet, skype och dessutom besökte en vän som lät mig ringa hem till kära, kära nobel alldeles gratis. Helgen spenderades som vanligt (!) i Marseille, detta lite spexigare, större, livligare, diversifierade centrum en halvtimme bort med buss. Där kan man bada och åka båt, fast det är slutet av september. Vi kom aldrig till Les Calanques för bilen gick sönder och det är jobbigt att putta i uppförsbacke. Vi kom dock till Rue de la joliette och där var det fest som vanligt. Återigen kom jag inte hem när jag trodde utan vi liksom fastnade där, i osten och i badkaret. Det är ett bra liv, kanske det bästa.

Inga kommentarer: