torsdag 3 september 2009

Weeping willows en regnig dag

Regnar är just vad det gör, men jag har det faktiskt alldeles fantastiskt. Här hänger jag i sängen med Sally (som äntligen sluppit den ebarmeliga buren), Lo och Sälle. Weeping willows på Spotify direkt i min dator. Jag har alltså införskaffat Spotify och tycker det är toppen på ett vis, fast jag vet inte riktigt nu när det ändå verkar som att det är skivbolagen som tjänar pengarna på det hela. Men iaf så är det nu Magnus Carlssons underbart ljuva stämma som håller oss sällskap här. Livet ser såklart rätt så annorlunda ut nu för tiden. Jag har tex ganska motvilligt blivit den amningsmaskin som jag verkligen inte tänkt mig. ("Pah! Jag tänker då rakt inte amma 8 timmar om dagen! Jag har väl annat att göra.") Å ena sidan är det ju väldigt bra att det fungerar för Lo och mig, men det är samtidigt ett väldigt tabu att inte amma har jag ju förstått. Kan bara tänka mig vilket dåligt samvete och skuldkänslor som kan drabba de som av någon anledning inte ammar... Nåja. Vi brukar försöka gå ut en runda varje dag och få lite frisk luft iaf och det är märkligt vad det gör mycket att komma utanför dörren ett slag, tom att cykla till Netto ensam ger mig en liten känsla av frihet på något sätt. Fast. Att vara hemma med Lo och bara göra "ingenting" är ju som inget annat och allting på samma gång. Jag tror tom att det kan vara nyttigt för mig att lixom tvingas att ta saker som de kommer mer, jag kan inte planera och vara effektiv hela tiden, det är bara att gilla läget. Därför ligger vi sängen nu allihopa. Jag hade egentligen tänkt baka blåbärsbullar i em, men nä, det blev kvalitetstid med familjen istället. Blåbären ligger kvar i frysen om jag skulle vilja baka en annan dag. PUSS

2 kommentarer:

fian sa...

förresten så är besök väldigt välkommet! puss igen

lisa sa...

wow det låter härligt fian. pussar